Voor- en najaarsledendagen

Minimaal twee keer per jaar organiseert de Pianolavereniging een ledendag. De eerste in het voorjaar. Deze voorjaarsledendag valt altijd samen met de Algemene Ledenvergadering. In het najaar is de ledendag geheel informeel. Op beide dagen proberen we een een locatie, vaak een museum, te bezoeken die voor onze leden interessant zou kunnen zijn. Niet altijd is er een link te leggen met mechanische muziek maar we streven ernaar om aan te sluiten bij de interesses van de leden. Daarbij zoeken we de grenzen af en toe op en soms gaan we er net een stapje overheen. Zo was onze bijeenkomst in het DAF museum niet te linken aan muziek, maar zeker wel aan boeiende techniek. De pianola op het binnenplein van het museum maakte de dag ook voor a-technische leden meer dan geslaagd.

De najaarsledendag van 2014 zijn we naar het verre noorden gereisd en geland in museum Musica te Stadskanaal, een kleine impressie ziet u op de foto's links en boven.
In 2015 hebben we het wat centraler gehouden door een bezoek te brengen aan de collectie Lakeman, tijdelijk geƫxposeerd in Leiden.

De ledendagen zijn niet alleen informatief bedoeld maar ook zeker om het contact tussen de leden te bevorderen. Er is een grote hoeveelheid kennis en informatie beschikbaar bij onze leden en het is goed deze te delen.