Steinway Pianola
Duo-Art kleppen
Aansturingskleppen voor een Duo-Art expressiebox
primaire ventielen
Primaire ventielen van een Hupfeld voorzetter
Weber Duo-Art
Weber Duo-Art vleugel

Wordt lid!

Bent u in het bezit van een pianola, of heeft u er gewoon interesse in en bent u nog geen lid van de vereniging? Overweeg dan eens ons lidmaatschap en ontvang vier keer per jaar ons kwartaalblad 'Pianolabulletin'. Daarnaast bent u van harte welkom op onze diverse ledendagen en cursussen als de restauratiedagen en incidentelen politoercursus.

NPV op Facebook

HELP!!!

Het Pianolamuseum in Amsterdam dreigt haar huis te verliezen en luidt de noodklok. De gemeente wil namelijk nog dit jaar het museumpand aan de hoogste bieder verkopen. Kort voor de jaarwisseling is het museum een petitie gestart om B&W van Amsterdam van dit rampzalige besluit te doen afzien. Via de onderstaande link kunt u ook steun betuigen door deze petitie te ondertekenen. Vergeet niet de bevestiging via mail die u daarna krijgt aan te klikken! Wie al getekend heeft kan ook helpen door zijn hele netwerk bij deze actie te betrekken. Er zijn nog vele duizenden handtekeningen nodig!

TEKEN DE PETITIE HIER

Let op, u kunt anoniem tekenen, wij vragen u echter te tekenen met naam en woonplaats, de gemeenteraad telt de anonieme stemmen namelijk niet mee.
Het museum hoopt met uw steun het stadsbestuur ervan te overtuigen, dat het een verkeerde beslissing zou zijn om het Pianola Museum op te offeren om de schulden van de stad af te kunnen lossen. Het museum zou indien haalbaar het gebouw graag zelf willen overnemen, maar als het moet opbieden tegen projectontwikkelaars heeft het nu eenmaal geen schijn van kans.

Instrumentenregister

De NPV wil graag de kennis binnen de vereniging zo optimaal mogelijk benutten en vraagt daarom de leden op te geven wat voor instrument(en) zij hebben en in welke staat deze verkeren. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken hebben we een invulformulier op onze website geplaatst. Wanneer we een informatieverzoek hebben of ontvangen over een bepaald instrument kan het bestuur zodoende de eigenaar om informatie vragen. Lees er meer over op de pagina inventarisatie.

Restauratiedagen

Vier keer per jaar houdt de NPV een restauratiedag. Waar onder vakkundige leiding kan worden gewerkt aan (onderdelen van) het eigen instrument. De kneepjes van het vak worden u bijgebracht met een spelende pianola als resultaat. Kom vrijblijvend eens kijken.(lees meer)

2 februari is de eerste restauratiedag van 2018. Er zijn nog plekken dus meld je nu aan. Leden van de pianolavereniging kunnen onder vakkundige leiding onderdelen uit hun pianola restaureren. Voor alle basismaterialen als koffie, lijm en balgdoek wordt gezorgd. Opgeven kan bij Niels Berkers. Voor niet leden: neem contact op met Niels Berkers voor de mogelijkheden. De data van 2018 zijn bekend:

• 3 februari
  • 12 mei
  • 1 september
  • 3 november

Op zoek naar een pianola?

Een piano als pronkstuk in de woonkamer? Waarom niet een stapje verder gaan en kies voor een pianola. Er is voldoende aanbod, dus voor elck wat wils. Een trappianola, of toch liever een elektrische reproductiepiano. Volledig gerestaureerd of als goedkope opknapper waar u zelf nog het plezier van het restaureren aan kunt beleven (met hulp van de restauratiedagen uiteraard.) Haal de muziek in huis, laat ons weten wat u zoekt en wij doen ons best het voor u te vinden.