Informatie-uitwisseling met hobby-genoten.

Het evenemententeam organiseert diverse soorten evenementen, zowel voor de leden van de vereniging als voor het algemeen publiek.

Tweemaal per jaar wordt een ledendag georganiseerd. Vier maal wordt een restauratiedag gehouden waarop de leden (onderdelen van) hun instrument kunnen restaureren. Dit is echt een van de kernactiviteiten van de vereniging.

Naast deze ledendagen organiseert de NPV zo nu en dan een excursie naar een museum van mechanische muziekinstrumenten.

De Pianolavereniging is ook jaarlijks present op de Pianowandeling Edam

Ook wanneer u zelf een evenement of feest organiseert en daar graag op een of andere manier een pianola bij betrekt kan de Pianolavereniging iets voor u betekenen. Neem eens vrijblijvend contact op. Er is meestal wel iets te regelen.