Lid worden van de Nederlandse Pianolavereniging (Vereniging voor Mechanische Muziek)

De motieven van de leden om lid te zijn van de NPV lopen sterk uiteen. Een deel heeft interesse in het mechanisch apparaat of instrument zelf. Een aantal wordt sterk geboeid door de techniek en de restauratie ervan; anderen worden aangetrokken door de mogelijkheid om door middel van het instrument zelf muziek ten gehore te brengen of door de historische achtergronden. Door lid te worden van de NPV steun je het behoud van Nederlands Erfgoed.
Iedereen kan en mag lid worden van de NPV. Is het nu omdat je zelf een instrument of apparaat hebt, wilt meewerken aan het behoud van dit cultuurgoed, er een aan het restaureren bent of gewoon erg geïnteresseerd bent in de techniek en/of muziek.

Voordelen

• Als lid ontvang je eens per kwartaal het Bulletin vol geschiedenis en technische informatie over mechanische muziek, de pianola en pianola muziek.
  • Ook ben je welkom op de voor- en najaarsbijeenkomsten die vaak samengaan met een museumbezoek, maar altijd met een gezonde portie gezelligheid en als het even kan mechanische en pianola muziek.
  • Ook kun je deelnemen aan de restauratiedagen waar je jouw pianola onder deskundig toezicht kunt restaureren. De restauratiedagen worden eens per kwartaal gehouden. Af en toe organiseert de NPV ook een cursus politoeren zodat je instrument niet alleen technisch maar ook qua uiterlijk weer in topstaat wordt gebracht.

Aanmelden als lid

Het verenigingsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Het lidmaatschap kan op elk moment ingaan. Opgave uitsluitend bij de secretaris via post, telefoon of onderstaand aanmeldformulier.

Lidmaatschapskosten 2024:

• Binnenland € 35
  • Buitenland gedrukt € 41
  • Buitenland digitaal € 35

Bij vooruitbetaling te voldoen. Bij aanmelding na 1 juli respectievelijk € 17,50 en € 20,50.
Het lidmaatschap wordt stilzwijgend verlengd tenzij uiterlijk één maand vóór het eind van het jaar schriftelijk wordt opgezegd bij de secretaris. Adreswijzigingen s.v.p. schriftelijk of per email doorgeven aan het secretariaat.

De Nederlandse Pianolavereniging deelt je gegevens nooit met derden zonder expliciete toestemming. Je geeft op het aanmeldformulier aan welke contactgegevens worden opgenomen in de ledenlijst die onder de leden wordt verspreid. Lees voor meer informatie onze privacyverklaring.

Meld je met dit formulier aan als lid van de Nederlandse Pianolavereniging*

*met het verzenden van het formulier stem je toe tot de betaling van de jaarlijkse contributie zoals aangegeven op deze website

De Nederlandse Pianolavereniging stuurt met enige regelmaat e-mails met betrekking tot pianola's en verwante zaken. Met bovenstaande keuze geef je aan of je deze e-mails wel of niet wil ontvangen. Afmelden kan uiteraard altijd.
Met deze keuze komen jouw gegevens in de ledenlijst die wij eens per twee jaar aan de leden verstrekken. Je kiest zelf welke gegevens er wel en niet in komen te staan. Je kunt je keuze uiteraard altijd achteraf nog wijzigen door ons een bericht te sturen.
Bezoek geen bezwaar geeft aan dat leden die interesse hebben eens op bezoek te komen je daarvoor kunnen contacteren om een afspraak te maken.